pastís de cava {100 anys CADI }









No hi ha cap cel·lebració d'aniversari sense pastís i sense cava, i 100 anys són molts anys CADÍ!

I 100 anys vol dir que la meva besàvia possiblement ja la utilitzava algún dels produces CADI en alguna de les preparacions culinaries senzilles i modestes de gent de masia, on el dia a dia només es trencava per alguna festivitat senyalada.

I per tots aquells avantpassats que han fet possible arribar les coses fins avui en dia: un brindis de felicitació!




En la meravellosa terra on ara visc, sempre m'ha cridat l'atenció l'estima que tenen a la terra. Molts són els que encara conserven els masos, que modestament arreglats conserven la tradició de mantenir la terra cultivant horta, avellaners, oliveres, garrofers, ametllers o flors, i han arreglat les casetes per tal de passar en un entorn natural les cel·lebracions.






Així que en un entorn natural i sota la tradició de la terra cel·lebrem l'aniversari CADI:




Aquest pastís de festa incorpora cava reduït a la massa aromatitzada amb llimona per fer-lo fresc en aquests dies de calor en el que ens ve de gust algo més lleuger; i si encara el voleu fer més fresc serviu-lo fred de la nevera ...us aseguro que no en quedarà!
El cava al estar reduït s'ha evaporat tot el seu alcohol, amb la qual cosa també és ápte pels petits.









Pel farcit he fet una crema de llimona que em xifla.
Ingredients:
  • 250 grams de mantega tallada a daus i a temperatura ambient
  • 250 ml de cava 
  • 1 culleradeta d'extracte natural de vainilla
  • un pessic de sal
  • 1 sobre de llevat
  • 250 grams de sucre
  • 5 ous ecològics
  • 400 grams de farina
  • la ratlladura de 3 llimones ecològiques
Elaboració:
  1. Pre escalfar el forn a 190º i preparar el motlle.
  2. Posar el cava en una olla petita i fer bullir fins que redueixi a 1/4 part del volum inicial. Retirar del foc i reservar en un got fins que estigui fred.
  3. Posar a batre la mantega amb el sucre fins que quedi una massa esponjosa i blanca.
  4. Afegir a la massa els ous d'un en un, batent entre mig.
  5. Incorporar l'essència de vainilla, la ratlladura de la llimona i la reducció de cava fred i batre fins a homogenitzar.
  6. Tamisar la farina, el llevat i el pessic de sal. Incorporar en 3 vegades batent entremig.
  7. Coure uns 40-45 minuts o fins que punxant el centre aquest surti net i sec.
  8. Deixar refredar damunt una reixeta
  9. Quant estigui completament fred tallar
  10. Farcir amb la crema de llimona i servir.






Vull agraïr a totes les persones que pacient i estòicament han col·laborat per fer aquest reportatge fotogràfic:

- Oh là là per cedir la seva imatge a les fotografies.
- degut a un fet inexplicable, m'han desaparegut les 128 fotografies que vaig fer del primer pastís en una bella masia a Riudecanyes. Vull donar gràcies a les 2 persones que em van buscar a localització i em van facilitar poder fer el reportatge del qual només he pogut salvar 2 fotografies.
- vull agrair a la Rosa de positivar el fet de perdre les fotografies pq m'animés a fer un segon pastís i repartir l'experiència de divertiment del primer dia. Per aquest segon reportatge vull donar les gràcies a la família del mas que ens va permetre entrar a la seva finca privada.
- a les floristeries Gavaldà i Parisi per assessorar-me i ajudar-me en temps recòrd aconseguir les millors flors per guarnir el pastís.
- a CADÍ per durant tants anys acompanyar-me en aquesta afició per fabricar dolços.
- a l'Elena i el Pere, que avui están de cel·lebració i perquè m'inspiren.




Amb aquest pastís participo al concurs CADÍ pel seu centanari.



11 comentaris:

  1. Ancara no he llegit la recepte, perquè amb les fotos i la Rosa he quedat tan ençisada i babejan bocabadadaaaaa....... Mes? Ja to he dit tot, però de veritat, no es piloteig.
    Petonets

    ResponElimina
  2. Una meravella d'entrada, delicada i encantadora com tu!
    I què dir del pastís? Que tens molts punts dw guanyar el cap de setmana a LaSeu!!!!
    Ptnts
    Dolça

    ResponElimina
  3. Gran recepta, gran entrada, gran fotos i immillorable presentació!!! Artista!

    ResponElimina
  4. JO no sé què dir-te.....tot és perfecte! Prepara't per guanyar el premi!!!!
    Petonets,
    Olga

    ResponElimina
  5. Una gran pastel y un post lleno de vida y maravillosamente fotografiado.
    Suerte en el concurso.
    Petons

    ResponElimina
  6. Nena !!!! Pedaso pastel no? M,ha encantat però sobretot m,intriga molt el seu sabor ha de ser una canya! Les fotos amb aquests dos colors son una passada, be com tot el que fas. Petonets reina!

    ResponElimina
  7. Ei...que jo hem pensavs que t'havia deixat comentari!!!
    El repeteixo...prepara la bossa per anar de cap de setmana a LaSeu , aquesta delícia s'ho mereix.
    Ptnts
    Dolça

    ResponElimina
  8. Premi super ben merescut. Has fet una entrada imponent, ja to vaig dir, pro ara es per felicitarte!!!!!!
    Petons

    ResponElimina
  9. Moltes felicitats noia!! Aquest l faig segur i quan vulguis alguna masia mes jo te deixo la meua encantada! Besets

    ResponElimina
  10. Avui he pensat en tu amb aquesta recepta i penso que no m´han arribat mes entrades teves, és que no has tornat a fer res? Quina llàstima, enyoro els teus bonics reportatges.
    Petonets.

    ResponElimina
  11. Acabo d'arribar a aquesta entrada fantàstica portada per una d'aquelles casualitats que es donen a la vida i m'he quedat de pasta de moniato perquè... no coneixia el teu bloc! No ho entenc! Ens anem seguint i animant amb la majoria dels que t'han escrit comentaris i, quan portes un temps a la bloc-esfera, et comencen a sonar molts blocs però noia, el teu m'havia passat per alt! :)

    I saps com he arribat a tu avui? Perquè visc a Suïssa... sí! I sóc amiga del teu cosí Jaume!!! A vegades venen a casa i fem alguna dolçaina amb els nens (tenen la mateixa edat que la meva filla) i AVUI! Ja és curiós perquè ens fa anys que som amics amb en Jaume però avui m'ha parlat del teu bloc o aquí em temps.

    Veig que fa temps que no publiques - a tots ens cal una pausa a vegades - i això em donarà temps a posar-me al dia de TOT el que m'he perdut :)

    Una abraçada molt forta!

    ResponElimina

Moltes gràcies per la vostra visita a Gourmenderies,
Mglòria