Orange-Spèculoos Cheesecake {La Rosquilla de la Tía Laura}




Feia dies que havia comprat un deliciós mató per fer un pastís de formatge (el preferit de la meva amiga Yolanda), però no trobava mai el moment de posar-m'hi, i això que és un dels pastissos més senzills de fer!

I quant vaig veure que la Marina de La Rosquilla de la Tia Laura organitzava un concurs tenint com a protagonista aquest pastís, vaig pensar que seria l'excusa perfecte per posar-me a la cuina a fer-lo.




Sento no ensenyar-vos tot el pastís sencer.. però es que no vaig poder resistir la temptació de tastar-lo, i cada dia n'anava fent un tallet i de bo que era no trobava mai el moment per fotografiar-lo.
Al final em vaig decidir per tallar-ne un tall i fotografiar-lo i dur la resta a les meves amigues perque se'l mengessin.







Ingredients per la base:
  • 50 grams de mantega fossa
  • 160 grams de galetes spèculoos
  • 1 cullerada sopera de melmelada de taronja
Ingredients pel farcit de formatge:
  • 3 ous ecològics
  • 500 grams de maté
  • 150 ml de nata
  • 150 grams de sucre glas
Elaboració:
  1. Triturar les galetes. Afegir la mantega fossa i la melmelada. Barrejar.
  2. Untar la base i parets d'un motlle circular de 23 cm de diàmetre. Cobrir la base amb paper de forn i repartir el triturat de la galeta per la base del motlle, prement amb l'ajut d'una cullera. Deixar a la nevera perque la base se solidifiqui.
  3. Mentrestant preparem el farcit: batre el mató amb la nata, el sucre i els ous que afegirem d'un en un.
  4. Escalfar el forn a 160º i coure el pastís durant uns 60 minuts o fins que el farcit quedi quatllat.
  5. Al final gratinar la superficie. És un acabat opcional que jo prefereixo en comptes d'afegir pel damunt una capa de melmelada que en aquest cas escolliriem de taronja.







(Em vaig passar amb el temps del gratinador, i la culpa és de la meva mare que em va ensenyar a tenir la cuina recollida abans d'acabar els àpats, però no em va avisar que aquesta regla no funciona quan tens alguna cosa a gratinar!)





13 comentaris:

  1. Siiiiii!!! T'estava esperant!! jejejeje. Quina maravella de pastís! m'encanta...la mermelada de taronja per damunt ha de donar-li un gust boníssim.
    Moltissimes gràcies per participar bonica, m'ha fet molta il-lusió...molts petonets

    ResponElimina
  2. Aquell cafè que hem de prendre podria ser amb aquest pastís no?
    Nani

    ResponElimina
  3. Hola maca!!! no m´extranya que no hagis pogut aguantar, a vegades em passa igual i acabo no fent fotos. El de mató és ven bo, com els flams de mató que m´encanten. Voldria participar però crec que no arribaré a temps!. petonets

    ResponElimina
  4. que bueno que son las tartas de queso y esta tuya esta bien buena y la galleta de speculoos en la base un acierto¡

    peto

    ResponElimina
  5. No he fet mai pastís de formatge amb mató, i ha de ser boníssim!!! Saps que no ser què són les galetes d'espèculos? ho buscaré!
    Per cert, el peu és preciós!!! Jo amb el tema fotos de menjar també és una mica caòtic, no sempre hi ha llum i no sempre es té temps, jeje! Ja t'ho he comentat a google+, a vegades no ser com surten tan bé, jeje!
    Petons, bonica, i bon cap de setmana!

    ResponElimina
  6. Wow O_o que receta más increíble!!!
    Como siempre, sorprendente ;)

    ResponElimina
  7. M'has fet venir salivera!!! Tinc debilitat per les speculos i com que no les trobo per aqui, al final me les faig a casa i sempre en tinc ;-)
    Fare aquesta delicia de pastis!!! Et copiare la receta de la base perque a casa ens xifla l'speculos!! Mai ho havia pensat....
    Moltes gracies

    ResponElimina
  8. Aquest torradet ho deu fer mé bo i tot. Petonets.

    ResponElimina
  9. Tu propuesta tiene que estar exquisita, tiene una pinta de muerte ...imagino el sabor y me pongo nerviosa. besos guapa.

    ResponElimina
  10. Nos gusta mucho! Nunca habiamos probado eso de poner mermelada en la base junto las galletas, nos parece una idea genial! Enhorabuena! Saludos 'especiados'

    ResponElimina
  11. Amb el punt dels speculoos ha de ser impresionant!! Petons

    ResponElimina
  12. Quina bona pinta. Acabo de descobrir el teu blog!!! El plat de topets blau es moníssim. Petons,
    Sugar Palace

    ResponElimina
  13. Em puc apuntar al cafè amb la Nani????? ;-)

    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina

Moltes gràcies per la vostra visita a Gourmenderies,
Mglòria