martes, 24 de julio de 2012
Charlotte de gelat de Nata i Maduixes {La Fageda}
L’any passat ja havia fet una xarlota gelada, utilizant les últimes taronges del mas per fer gelat de taronja. Aqui en podeu veure la recepta. Però enguany quant la casa “La Fageda” hem va proposar elaborar unes receptes amb els seus gelats de seguida em va venir el cap l’espectacularitat de la xarlota.
Malgrat que la seva part vistosa ens pot fer pensar que és sinónim de dificultat, rés més lluny! És molt fàcil de fer, i el portar-lo a taula només depén de les hores de refrigeració que comporta tot postre elaborat amb gelats.
Per acabar de donar un toc especial a la decoració del pastís, només cal montar nata ensucreada i amb la màniga pastissera amb un parell de pinzellades interiors amb colorant comestible vermell, podem omplir el centre de la xarlota i donar-hi un acabat vistós.
Us explico la recepta pel clàssic motlle per xarlotes:
Ingredients:
- 22 galetes de “xampany”
- un gotet de moscatell Montbrione
- 2 terrines de gelat de llet amb nata i maduixes La Fageda
- 200 grams de nata per montar
- sucre llustre
- colorant comestible vermell
Elaboració:
1. Folrar les parets del motlle amb les galetes de “xampany”
2. Folrar la base del motlle amb les galetes de “xamany” que si convé ratllarem per adaptar bé a tota la base.
3. Amb l’ajut d’un pinzell pintar bé la superfície de les galetes amb el moscatell.
4. Deixar atemperar els gelats i omplir el motlle. Aplanar la superficie i tapar amb un film transparent. Guardar al congelador unes 24 hores.
5. Montar la nata: A mig montar afegir el sucre llustre per endolcir la nata. Acabar de montar.
6. Prepara la màniga pastissera: amb l’ajut d’un pinzell fi pintar 2 o 3 ratlles al llarg de l’interior de la màniga. Omplir amb la nata i la boquilla escollida. Decorar la superficie del pastís i tornar a guardar a la nevera fins que la nata es congeli.
L’avantatge de disposar d’aquestes preparacions ja elaboarades, es que ens permeten arribar una mica més enllà en l’elaboració d’un postre gelat, ara que a l’estiu ens ve tant de gust postres refrescants.
Aquesta xarlota és ideal per presentar a taula un diumenge de cel·lebració.
Vull donar les gràcies als senyors de La Fageda per haver-me fet la proposta de participar. Ha estat un repte molt interesant i creatiu!
En els pròxims dies més receptes amb gelats de La Fageda!
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)








19 comentarios:
una charlotte irresistible y te ha quedado genial,mis felicitaciones, un buen helado los de la fageda
peto
La verdad es que tiene una pinta espectacular, algo así tenía que haber preparado el fin de semana pasado para mi familia (fué mi cumple pero ssssss) y en vez de eso, preparé ensaladas fresquitas ¡hacia tanto calor!!!!
Yo creo que creatividad no te ha faltado en este post, es atractivo, colorido y muy, muy apetecible ♥
Què bo!! M'encanta, t'ha quedat perfecte. I el fons de les fotos... fantàstic!
Que preciosidad y con que gustazo me tomaba ahora una porción, estoy pasando un calor en Madrid que me muero!! Me quedo con las ganas de probar esta maravilla!!
Las fotos de lo más tentadoras!!
Besotes y hasta la vuelta!!!
Te encuentro toda la razón, una charlotte es para impresionar y es muy sencilla de hacer.
Te quedó deslumbrante!
Amiga, escribeme cuando puedas, quiero saber de ti.
Besitos!
Ohhhhhhhh! És impressionant!!!!
Té una pinta irresistible!!!! Ja ho crec que han d'estar contents els senyors de La fageda, amb una recepta tan espectacular com aquesta1!!
Petons
Uf, quina pinta que te!! He probat aquests gelats i son deliciosos. Molt bona idea. Petons
¡ERES UNA ARTISTA, me dejas con la boca abierta!, la charlota es espectacular, me imagino que debe estar requete-buenísima y todo lo demás es MARAVILLOSO, las fotos, el colorido, tooodooo. (Pásate por mi blog...). Un besote guapísima.
www.cocinaamiga.com
Preciosa tu charlota y muy rica desde luego. Un postre para triunfar en todos los sentidos.
Bss
Virginia "sweet and sour"
La repostería no es lo mío. Pero tengo que reconocer que una tarta así viste la mesa de una manera espectacular. Tenía que estar super rica :) Un besote
I pensar que encara no he tastat les gelats de La Fageda, potser que m'estigui perdent alguna cosa molt bona.
Nani
Qué bien, Gloria. Ya te tengo enganchada. Nunca he hecho una charlotta pero tu explicación es genial. Además, tengo el congelador lleno de helados caseros de todos los sabores imaginables. Me has dado una idea estupenda. He visto tu receta de la charlota de naranja (esa si que es una pasada). Me gustan los cítricos. Hasta utilizo colonias cítricas.
Un besazo.
T'ha quedat una charlotte increïble!!!!!! una delícia i amb la fageda l'éxit està assegurat, els seus productes son tots boníssims.
Ara mateix em menjaria un bon tall.
Petonets
Mglòria, felicitats per la recepta! Enhorabona per idear unes postres tan bones i visuals :)
Mglòria, això té una pinta espectacular !! el llacet i els coberts són una monada
1 petó
Deu Meu quina tarta! aixó es la meva perdició jaja
un peto molt fort desde Argentina!
Torno a escriure perque com sempre i sense saber el perquè, no se'm graven els missatgets aquests ... bé, et deia en el anterior missatge que m'encanta la recepta i les imatges!!! Tinc ganes d'anar a comprar aquest nata-maduixes perque no puc agafarne un mos de les teves temptadores imatges... de moment he probat el de vainilla amb anous i m'ha agradat força.:D
Per cert m'encanten les imatges, t'has arriscat amb un fons vermell i m'agrada molt el resultat! Jo encara arrossego el trauma del meu bodegó! :S
Una abraçada i fins aviat. ;D
Sonba&...
te ha quedado genial Gloria y que colorido. Me encanta ese fondo q. has elegido. Genial y genial. Bss
Casi me da algo al ir deslizándome por las imágenes... y cuando he llegado al corte ni te cuento!!!!! Qué delicia, como siempre. Mas besotes guapa.